دسته‌بندی نشده

بخاری ایرانی بدون دودکش با کیفیت بالاتر از بخاری ژاپنی+مقایسه و قیمت

ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بهتر است کدام بخاری را خریداری کنید، بخاری فن دار اسمارت تولید ایران یا بخاری استوک ژاپنی؟

 ترجیح شما بر استفاده از یک بخاری نو و دارای گارانتی است، یا یک بخاری استوک؟

برای پاسخ به این پرسش، به مقایسه بخاری اسمارت با نمونه مشابه ژاپنی آن پرداخته ایم.

در کاتالوگ بخاری فن دار اسمارت موارد زیر برای مقایسه بخاری اسمارت 5000 و هیتر ژاپنی 5000 آمده است:

نوع گاز مصرفی :

 با توجه به این که هم بخاری فن دار اسمارت و هم بخاری ژاپنی، گازسوز هستند، نوع گاز مصرفی مورد استفاده در آن ها بسیار مهم است. بر طبق کاتالوگ بخاری فن دار اسمارت، در هر دو این بخاری ها می توان از کپسول گاز یا گاز شهری استفاده کرد که همین امر باعث شده تا استفاده از آن ها آسان و بی دردسر باشد.

میزان گاز مصرفی :

 یکی از دلایل خرید بخاری های فن دار توسط مشتریان، کم مصرف بودن آنهاست. مثلا فرض کنید که قرار است برای کلبه ویلاییتون که در جنگل های سرسبز شمال کشور قرار دارد، وسیله ای گاز سوز برای گرم کردن محیط در فصل سرد زمستان تهیه کنید. اما متاسفانه دسترسی به گاز لوله کشی شهری ندارید، بنابر این ناچار هستید از کپسول های گازی برای تامین گاز بخاری استفاده کنید.

بخاری های گاز سوز معمولی تقریبا یک کپسول گاز 11 کیلوگرمی را طی 8 الی 10 ساعت با شعله حرارتی متوسط، تمام میکنند.

 این در حالیست که بخاری فن دار ژاپنی هر 4 روز و بخاری فن دار اسمارت هر 6 روز نیاز به تعویض کپسول گاز دارید.

شما باشید کدوم یکی را برای گرم کردن کلبه ویلاییتون انتخاب میکنید؟

میزان گرما دهی:

 یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب یک بخاری فن دار خوب، میزان گرما دهی و سیستم گرمایشی آن ها است. میزان گرما دهی در بخاری فن دار اسمارت، 75 مترمربع با ارتفاع تقریبی 3 متر سقف در محل مورد نظر میباشد و این میزان در بخاری ژاپنی، 65 متر مربع با ارتفاع همان میزان سقف در محل مورد نظر میباشد بنابراین شما با استفاده از این اطلاعات به راحتی می توانید با توجه به فضایی که می خواهید از بخاری در آن استفاده کنید، انتخاب مناسب تری داشته باشید.

درجه بندی:

 از نظر درجه بندی هم می توان بخاری فن دار اسمارت را پیشتاز بازار به شمار آورد زیرا این بخاری ها نو و دارای گارانتی هستند در صورتی که بخاری ژاپنی را باید به صورت استوک یا همان دست دوم خریداری کنید.

نوع برق مصرفی:

یکی دیگر از مزایای بخاری فن دار اسمارت نوع برق مصرفی در آن است؛ در این بخاری ها می توانید بدون استفاده از ترانس، از برق شهری 220 ولت استفاده کنید در صورتی که در هیتر ژاپنی حتماً باید یک ترانس جانبی هم خریداری کنید زیرا نوع برق مصرفی این بخاری، 110 ولت است.

صفحه نمایش: 

جالب است بدانید که هر دو مدل بخاری فن دار اسمارت و همین طور هیتر ژاپنی دارای صفحه نمایش هستند، با این تفاوت که در بخاری اسمارت، صفحه نمایش LED به کار رفته است حال آن که در بخاری ژاپنی از صفحه نمایش Digital استفاده شده است.
صفحه فرمان: یکی از بخش های مهم بخاری ها، صفحه فرمان آن هاست در واقع صفحه فرمان می تواند به نوعی در سهولت استفاده از بخاری نقش پر رنگی داشته باشد، در بخاری فن دار اسمارت، صفحه فرمان تاچ یا لمسی است حال آن که در نوع ژاپنی این بخاری، صفحه فرمان کلیدی است که البته از نظر ظاهری هم یک مزیت شیک و مدرن برای بخاری های اسمارت به شمار می رود.

گرید انرژی:

 یکی از نکاتی که حتماً باید در کاتالوگ بخاری فن دار اسمارت به آن توجه ویژه کنید، گرید انرژی بخاری ها است. امروزه با توجه به گران شدن انواع سوخت، مصرف کنندگان اهمیت ویژه ای را برای گرید انرژی بخاری ها قائل هستند. در بخاری فن دار اسمارت گرید انرژی +++A است و راندمان گرمایشی بخاری نیز ظبق استاندار ها و آزمایشتان مورد نظر، 96 درصد عنوان شده است و در مدل مشابه ژاپنی آن، گرید انرژی A با راندمان گرمایشی بخاری 90 درصد آمده است.
وضعیت دودکش: یکی از مزیت هر دو این بخاری ها این است که نیازی به نصب دودکش ندارند، بنابراین در هنگام نصب جای کمتری را اشغال می کنند و میتوان گفت این نوع هیتر ها را در هر فضایی نصب و از آن استفاده نمود.

سنسورها:

بر طبق آنچه که در کاتالوگ بخاری فندار اسمارت آمده است، این بخاری دارای 11 سنسور هوشمند است که به عنوان مثال یکی از آن ها، سنسور زلزله است که در این محصول تعبیه شده. این سنسور کمک می کند تا چنان چه بخاری به هر دلیلی واژگون شد، این وسیله گرمایشی، به صورت خودکار خاموش شود و به این ترتیب خطر احتراق و آتش سوزی کاهش یابد.

 این در حالی است که تعداد سنسورهای بخاری فن دار ژاپنی، بین 7 الی 9 عدد میباشد.

عیب یاب هوشمند:

حتماً برای شما هم پیش آمده است که وسیله ای را برای منزل تهیه کنید و یک باره این وسیله دچار مشکل شود و شما متوجه نشوید که چه عیب و یا نقصی باعث به وجود آمدن مشکل شده است، خوشبختانه هم بخاری فن دار اسمارت و هم بخاری ژاپنی دارای عیب یاب هوشمند هستند و همین امر کار شما را راحت تر می کند.

شما مصرف کننده گرامی میتوانید با توجه به شماره ارورهایی که دستگاه هنگام خطا به شما نشان میدهد، به دفترچه راهنما مراجعه کرده و علت مشکل را جویا شوید و آن را رفع کنید.

در ضمن در صورت داشتن هرگونه راهنمایی در خریدِ بخاری فن دار اسمارت، شما میتوانید در واتساپ با کارشناسان گروه صنعتی سپهر بنیان انرژی در ارتباط باشید.

مقایسه بخاری ژاپنی و ایرانی

قیمت محصولات و موجودی محصولات را میتوانید از طریق صفحه خود محصول مشاهده نمایید:

بخاری گازی هوشمند 5000 اسمارت ارسال رایگان به سراسر کشور

تومان8/399/000

هیتر گازی هوشمند 5000با 1 سال گارانتی طلایی و 10 سال خدمات پس از فروش،مناسب گرمایش محیط تا 75 متر مربع،تولید ایران

بررسی اجمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *